Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hogyan Szeressük Magunkat

dolphins_with_kids-600x450.jpg
1. Hagyd abba a kritizálást. A kritika soha nem változtat meg semmit. Ne kritizáld saját magadat se. Fogadd el magad pontosan olyannak, amilyen vagy. Mindenki változik. Amikor kritizálod magad, negatív irányban változol meg. Amikor elismered magad, változásaid pozitívak lesznek.

2. Ne félemlítsd meg magad. Hagyj fel azzal, hogy gondolataiddal  terrorizálod magad. Borzasztó úgy élni. Találj ki magadnak egy olyan mentális képet, melyben örömödet leled, és az ijesztő gondolatról azonnal válts át a kellemes gondolatra.

3. Légy gyöngéd, kedves és türelmes. Légy jóindulatú önmagaddal szemben. Légy kedves önmagadhoz. Légy türelmes önmagaddal, amikor a gondolkozás új módjait tanulod. Bánj úgy saját magaddal, ahogy azzal bánnál, akit igazán szeretsz.

4. Légy kedves a tudatodhoz. Öngyűlölettel, csak saját gondolataidat gyűlölöd. Ne gyűlöld magad azért, mert ilyen gondolataid vannak. Gyengéden változtasd meg a gondolataidat.

5. Dícsérd magad. A kritika megöli a belső szellemet, a dícséret építi. Dícsérd magad, amennyire csak képes vagy rá. Mondd magadnak, hogy milyen jól csinálsz mindent, még a legapróbb dolgokat is.

6. Támogasd magad. Találd meg az önmagad támogatásának módját. Nyújtsd ki a kezeidet barátaid felé, és engedd, hogy segítsenek neked. Erőt jelent, ha a szükségben segítséget tudunk kérni.

7. Fogadd el a negatívumaidat. Ismerd be, hogy léteznek és, hogy egy hiány betöltésére alkottad meg azokat. Most új, pozitív módokra fogsz lelni a szükségleteid kielégítésére. Helyettesítsd be a régi negatív mintákat, új pozitív mintákkal.

8. Gondoskodj a testedről. Tanulmányozd a helyes táplálkozást. Milyen táplálékra van a testednek szüksége ahhoz, hogy energiád és vitalitásod az optimális legyen? Végezz testedzést. Melyik az a testmozgás, amelyben örömet lelhetnél? Tiszteld és viseld gondját testednek, annak a templomnak, amelyben élsz.

9. Tükör munka. Nézz gyakran a saját szemeidbe. Fejezd ki az önmagad iránt érzett növekvő szeretetet. Bocsáss meg a tükörbe nézve önmagadnak. Beszélj a szüleidhez a tükörben. Bocsáss meg nekik is. Legalább egyszer naponta mondd: "szeretlek, igazán szeretlek".

10. SZERESD MAGADAT, - TEDD MEG MOST! Ne várj arra, hogy jobban legyél, vagy lefogyj, vagy egy új állásra, vagy egy új kapcsolatra. Kezdd el most - tégy meg mindent, ami tőled telik ebben a pillanatban!

 

 

ocean_ally.gif

 

Ahimsa Ima

A nem-ártás: az ártásmentesség Imája.

Visszavonom az elmém, minden más helyről, önmagamra figyelek!
Megfigyelem ezt a napot, figyelem testemet, érzékeimet, érzeteimet.
Tudatosítok, odafigyelek a napomra!
Megfigyelem a múltból feljövő emlékeket, eseményeket, meghagyom, ahogy történt, úgy volt jó.
 Meghallom a belső hangomat és hallgatok rá.
A múlt hibásnak vélt döntéseit, értékelem, átértékelem, lehetőségnek tekintem, mely tanulásra, továbbhaladásra bíztat.
Megengedem magamnak, hogy ismétlésektől és önbüntetés nélkül éljek tovább.
Megfigyelem, az ítéleteimet, amikor magamról, másokról mondok bírálatot.
Megbocsátom magamnak, amilyen vagyok! Elfogadom magam, mindazzal együtt, ami bennem van és azzal együtt, amit hiánynak értékelek. Elfogadom a külsőmet, olyannak, amilyen formában, egészségesen van.
Megbocsátok az elhunytaknak és a körülöttem élőknek!
Megerősítem magam, - úgy vagyok jól, ahogy vagyok.
Bátran állok önmagam mellett!
A lehetőségeim szintjén, segítséget, támogatást nyújtok, azoknak, akik kéréssel, kérdéssel fordulnak hozzám.
Szeretem magam!
Szeretettel fordulok a világ felé!

Úgy legyen!

 ♦♦